A- A A+
«Ақмола облысының табиғи ресурстар және табиғатты пайдалануды реттеу басқармасы» ММ «Ақмола облысының табиғи ресурстар және табиғатты пайдалануды реттеу басқармасы» ММ
ЭКОЛОГИЯЛЫҚ АҒАРТУ

Табиғатты қорғау iс-шаралары

Табиғатты қорғау бiрқатар ескерту және белсендi iс-шараларды жүзеге асыру арқылы ұйымдастырылады, бұл ретте олардың барлығы жеткiлiктi түрде жауапты. Табиғат қорғау қызметi ол алдын алу шаралары түрiнде белгiлi бiр аумақтық учаскеде табиғат теңгерiмiн сақтау үшiн тамаша жағдай жасауға мүмкiндiк беретiн жұмыстар кешенiн бiлдiредi.

2018 жылы Ақмола облысында табиғатты қорғау iс-шаралар кешенi iске асырылуда, олар келесi жағдайларға бағытталған:

– су ресурстарын тиiмдi пайдалану және қорғау — 9 бөгеттi жөндеуге ЖСҚ әзiрлеу жұмыстары аяқталуда;

- флора мен фаунаны қорғау — көшеттер сатып алынды: көк шырша, қарағай, қайың, үйеңкi, долана; балық отырғызу материалдары: ақ амур, дөңмаңдай, тұқы, мөңке;

- өндiрiс және тұтыну қалдықтарымен жұмыс iстеу — «Бұқпа» ОШ ММ аумағынан қоқыстарды шығаруға арналған көлiк шығындарының есебi жүргiзiлдi, құрамында сынап бар Люминесценттi шамдарды кәдеге жарату жұмыстары жүргiзiлуде;

– ғылыми-зерттеу, iздестiру және басқа да әзiрлемелер -зиянды әсерлердi анықтау үшiн қоршаған орта сапасының нысаналы көрсеткiштерiн әзiрлеу бойынша жұмыстар жүргiзiлуде, жұмыстарды ағымдағы жылдың желтоқсанында аяқтау жоспарланған;

Қатты тұрмыстық қалдықтарды жинау және өңдеу өңiрдiң аса өткiр проблемасы болып отыр.

Қалалар мен аудан орталықтарында ҚТҚ жинау және шығару үшiн контейнерлер орнатылған алаңдар бекiтiлiп, тиiстi түрде ресiмделдi. ҚТҚ шығаруды шаруашылық жүргiзушi субъектiлер, сондай-ақ қызметiне осы қызмет түрi кiретiн мемлекеттiк кәсiпорындар жүзеге асырады.

Облыста, қалалар мен аудан орталықтарында бiлiм беру көздерiнен қалдықтарды бөлек жинау бойынша белгiлi бiр жұмыстар жүргiзiлiп жатқанын атап өткен жөн. Осы мақсатта қоқыс алаңдарында арнайы контейнерлер орнатылып, үгiт-насихат жұмыстары жүргiзiлуде.

Қалдықтарды (қоқысты) бөлу немесе бөлек жинау оның түрiне немесе шығу тегiне байланысты алдын ала сұрыптауды бiлдiредi.

Мұндай сұрыптау қолмен немесе арнайы механизмдермен орындалуы мүмкiн. Бiрақ ең дұрыс тәсiлi — тұтынушылардың бастапқыда қалдықтарды әртүрлi контейнерлерге мiндеттi түрде бөлiп бөлек жинап салуы.

Қалдықтарды жинаудың мұндай тәжiрибесi қоршаған ортаның ластануын болдырмауға мүмкiндiк бередi — үлкен қоқыс үйiндiлерi баяу ыдырамайды немесе қала сыртындағы қоқыс үйiндiлерiнде жанбайды.

Сонымен қатар, бизнес пен кәдеге жарату үшiн экономикалық тиiмдi ықпал ете отырып, сұрыптау әр түрлi қалдықтарды өңдеуге мүмкiндiк бередi.

Бастапқыда ешкiмге керек емес қоқыс адам мен табиғат үшiн үлкен пайдамен қолдаланылады — екiншi шикiзаттан қажеттi заттар мен материалдарды алады, содан кейiн олар жаңа тауарларды дайындауға жұмсалады.

ҚТҚ бөлу қайта өңдеуге жарамды материалдарды тамақ қалдықтарымен ластамауға мүмкiндiк бередi, қайта өңделетiн материалдарды бүтiндей сақтайды және бактериялардың шiруi мен көбеюiнен сақтайды.

Айта кету керек, бөлек қоқыс — ол ең алдымен «төменнен» жұмыс iстей бастайтын тұжырымдама: қоқысты жеке тұлғалар деңгейiнен бастап сұрыптау қажет, ал бұл әдiстiң тиiмдiлiгi көбiнесе сұрыптаудың адалдығына байланысты. Мұндай тәсiл жауапкершiлiк пен саналы болуды талап етедi.

Қалдықтарды бөлек жинау қоқыс өңдейтiн зауыттардың қоқыс тастайтын жерлерi мен сұрыптау желiлерiн жеңiлдетуге және қоршаған ортаның ластану деңгейiн төмендетуге мүмкiндiк бередi. Қоқыстың ыдырау өнiмдерi ауаны да, ауыз су мен топырақ келiп түсетiн су қоймаларын да ластайды.

Қалалық пәтерлер мен жеке үйлерге қарағанда кәсiпорындарда қоқысты бөлек жинау үшiн орындарды жайғастыру орынды. Өндiрiс көлемiне байланысты қалдықтар әлдеқайда көп болғандықтан, қоқыстардан түсетiн кiрiстер де көп болады.

Еуропада қалдықтарды бөлу бұрыннан қолданылып келедi — бұл жүйенiң жекелеген элементтерi өткен ғасырдың елуiншi жылдары қолданылған, ал қоқысты бөлу практикасы Нидерландыда сексенiншi жылдардан бастап қолданыла бастады. Бүгiнгi күнi бұл ең таза елдердiң бiрi, ал онда қоқыс тастайтын жерлер екi ондықтан көп емес (қоқысты сұрыптау мен қайта өңдеу енгiзiлгенге дейiн олардың саны екi жүзден астам болған).

Көптеген дамыған еуропалық елдерде «қоқыс» саласына мемлекет жетекшiлiк етедi және заңнамалық деңгейде регламенттеледi. Германияда, мысалы, қалдықтарға ұқыпсыз қарайтын кәсiпорындар мен жеке тұлғалар бюджетке «ластағаны үшiн салық» төлеуге мiндеттi, содан кейiн олар рұқсат етiлмеген қоқыс тастайтын жерлердi жоюға жұмсалады.

Осылайша, халықтың экологиялық жағдайы мен өмiр сүру сапасын жақсарту үшiн әрбiр тұрғынның қатысуы талап етiледi.

Ақпараттық – танылатын журналы

Мақаланың шыққан күні: 31.01.2017 14:51
Парақтағы соңғы өзгерістер: 28.12.2018 14:35
Қаралым саны: 2820

egov.kz - мемлекеттік қызметтер және ақпарат онлайн

 

@2019 «Ақмола облысының табиғи ресурстар және табиғатты пайдалануды реттеу басқармасы» ММ
Яндекс.Метрика

Пошталық мекенжайы:

Телефон:

Электрондық пошта адресі:

020000 Ақмола облысы, Көкшетау қаласы, Абая көшесi, 89

8 (7162) 25-19-86, факс 25-21-30

natur@akmo.kz